Menu Luk

Referat Bestyrelsesmøde 28.3.2022

Referat af bestyrelsesmøde i Utterslevhøj Grundejerforening d. 28. marts 2022 hos Mikkel. 9. møde efter den ordinære generalforsamling.

Til stede: Katja Persson, Erik Særmark, Mikkel Wendelboe, Tom Hansen, Hedvig Reuss (suppleant)
Fraværende:

Dagsorden:

1) Godkendelse af dagsorden
2) Status kasserer – Erik
3) Status Gåsestien – Erik
4) Knækkede fortovsfliser – Katja
5) Huller i vejene, tilbud – Mikkel/Erik 6) Generalforsamling

7) Henvendelse vedr. legeplads 8) Velkomstmail
9) Eventuelt
10) Næste bestyrelsesmøde

1. Godkendelse af dagsorden

Godkendt.

2. Status fra Kasserer

I 2022 er der nu sat 3 ejendomme til salg.
Erik har fået færdiggjort regnskaberne for 2021, som fremlægges på GF.

Vi har lidt udfordringer med MitID, som både Erik og Katja skal have adgang til. Vi venter i spænding.

3. Status Gåsestien

Dansk Asfalt ønskede ikke at udarbejde rapport på deres “findings”, hvorfor Skovhuggeren og FMT benyttede sig af NCC i stedet. NCC har ingen anmærkninger til arbejdet, men da vi ikke var med til gennemgangen, har Erik anmodet om en gennemgang, hvor vi også er repræsenteret. Det finder sted på torsdag.

4. Knækkede fortovsfliser

Vi afventer dato fra Skovhuggeren på igangsættelse af udskiftning af fortovsfliserne. Katja har rykket.

5. Huller i vejene

Vi har indhentet to tilbud til reparation af de værste/største huller i vores veje. Vi har valgt den leverandør, der var lidt dyrere, men hvor vi fik den bedste vejledning. Vi påtænker at spørge pågældende leverandør om rådgivning ift. en 5 eller 10 års plan af vores veje. Inden vi begynder at planlægge asfaltering af større vejstykker, skal vi indtænke hele klimaprojekter, men at vi selvfølgelig løbende skal lappe huller.

6. Generalforsamling 2022

Datoen er fastsat til tirsdag d. 26. april 2022 kl. 19.00-21.30 på Efterslægten i Dansesalen. Bestyrelsen møder ind kl. 18.30.
Materiale udsendes digitalt primo april.
Vi har behov for nye kræfter til bestyrelsen, da både Mikkel og Katja er på valg, og suppleanterne er trådt/træder ud af bestyrelsen.

7. Henvendelse vedr. legeplads

Vi har modtaget en henvendelse fra en grundejer, der på eget initiativ er i færd med at indhente tilbud til renovering af legepladsen på Enemærket. Vi har i bestyrelsen endnu ikke set tilbuddene, men vi er blevet varslet, at priserne ligger over kr. 100.000. Vi mener ikke i bestyrelsen, at der skal bruges så store summer på legepladsen, dels fordi det er for stor en andel af vores kapital, og dels fordi vi har erfaret, at flere børnehaver benytter sig af legepladsen, og vi mener ikke, at grundejerne skal betale for en ny legeplads til Københavns Kommune. Pågældende grundejer har ytret ønske om at indsamle underskrifter, så emnet kan blive behandlet på en ekstraordinær generalforsamling. Bestyrelsen har anmodet om, at det bliver efter sommer, da der er andre projekter, der optager bestyrelsens tid pt.
Vi skal selvfølgelig vedligeholde legepladsen, så de nuværende faciliteter er sikre, dog skal vi være obs på, at klimaprojektet kan have indflydelse på legepladsen eksistens, hvis der skal etableres bassin til opsamling af regnvand på Enemærket.

8. Velkomstmail

Vi skal have sendt velkomstmail ud til dem, der er flyttet til grundejerforeningen siden juni 2021.

9. Eventuelt

N/A

10.Næste bestyrelsesmøde
Næste bestyrelsesmøde afholdes tirsdag 19. april 2022 kl. 19.00 hos Erik, Storkebakken 3.

Fra tidligere møder/til kommende møder

Erik forsøger at regne på, hvad budgettet skal være for fremtidig vedligehold af stier og veje.

Gennemgang af “flyttekassen”

Skilte til stierne – Vi har modtaget tilbud på skilte til stierne. Det kommer til at koste i omegnen af 4.000 kr. pr. skilt. Der skal bruges to skilte pr. sti, dvs. kr. 8.000 for skilte pr. sti. Vi kommer ikke til at etablere skilte på stierne i dette regnskabsår, men det vil blive overvejet til næste år, afhængig af hvad der ellers kommer til at være af vedligeholdelsesopgaver.